شهر عشق

به یاد معلمی عاشق آقا رضا ایزی تقدیم به همه ی دوستان و دانش آموزان و ..

شهر عشق

به یاد معلمی عاشق آقا رضا ایزی تقدیم به همه ی دوستان و دانش آموزان و ..

شهر عشق

این وبلاگ فضایی است برای درد دلهای دوستانه و ذکر خاطرات .....
ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه ها را...

همه میپندارند،
که عکس پدرم را ؛
به دیوار خانه ام آویخته ام!
اما نمیدانند
که دیوار خانه ام را ،
به عکس پدرم تکیه داده ام...

  • ۰
  • ۰

صور عمومی از شخصیت مجموعه‌ای از خصلت‌‌های باثبات در یک فرد به خصوص است که اگر آن صفات را نسبتا پایدار بنامیم تقریبا با تعریف شخصیت در روان‌شناسی نیز همسو می‌شود. از طرفی نباید تفاوت بین پایدار و نسبتا پایدار را سطحی نگریست، زیرا وقتی می‌گوییم شخصیت فردی ثابت است آن را یک سیستم بسته و شیءگونه پنداشته‌ایم و زمانی که می‌گوییم شخصیت نسبتا باثبات است یعنی با این‌که الگوهایی را می‌توان در گفتار و کردار فرد تشخیص داد ولی همزمان پویایی و بداهگی نیز قابل تشخیص است که خاصیت هر موجود حقیقتا زنده‌ای‌ست، بالاخص که این موجود، انسانی باشد واجد اراده‌ی آزاد. همین قید نسبتا به ظاهر ساده تفاوت بین مردگی و زندگی‌ست.
.
خصوصیتِ غیرقابل انکار جهان، نو شوندگی پیاپی است. با این‌که چهار فصل مدام تکرار می‌شوند ولی هرگز روزی از سال با روز دگر یکی نمی‌شود. ما شباهت‌ها را برمی‌گزینیم و تفاوت‌ها را نادیده می‌انگاریم و این امر باعث می‌شود که تکرار الگوها را با تکرار لحظه‌ها اشتباه بگیریم. اما اگر از این امر آگاه باشیم که هر لمحه ویژه و تکرار نشدنی‌ست آن‌گاه شاید به کوهی از باورهای کهنه نچسبیم، اگر بدانیم که وجود ما نیز همراه با جهانِ وجود هر آن نو می‌شود دیگر به هویتی که محصول خاطرات است چنگ نیاندازیم.
.
برای کسی که هشیاری را پیوسته و دمادم پاس می‌دارد، سازه‌ای به نام شخصیت بی‌معنا می‌شود، زیرا محصول قضاوتی گذشته‌نگر است. برای چنین شخصی الگوها محدود کننده نیستند، بلکه فرصت‌هایی برای زیستنی سازگارانه‌تر با محیط‌اند و همزمان مجالی‌ هستند برای غنی‌‌تر ساختن زندگی با اشتیاق‌‌های قلبی خود. بار دیگر که خود را در مقابل آینه‌ای می‌نگرید آگاه باشید که تا چه اندازه این تغییر را احساس می‌کنید و اگر قادرید آن را در دیگران هم می‌بینید که دیگر عالی‌ست.

  • ۹۴/۱۰/۱۰
  • نادیا ایزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی