شهر عشق

به یاد معلمی عاشق آقا رضا ایزی تقدیم به همه ی دوستان و دانش آموزان و ..

شهر عشق

به یاد معلمی عاشق آقا رضا ایزی تقدیم به همه ی دوستان و دانش آموزان و ..

شهر عشق

این وبلاگ فضایی است برای درد دلهای دوستانه و ذکر خاطرات .....
ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه ها را...

همه میپندارند،
که عکس پدرم را ؛
به دیوار خانه ام آویخته ام!
اما نمیدانند
که دیوار خانه ام را ،
به عکس پدرم تکیه داده ام...

  • ۰
  • ۰

🌹🌹🌹


به ما می گویند "زنان فرا آشپزخانه ای" 


ما دربند و اسیر غذای جسم نیستیم

ما اهل غذای روحیم

کتاب زیاد می خوانیم

فیلم های ناب و درجه یک می بینیم

متن شعر موسیقی را می شنویم

ما همواره به دنبال آموختنیم .


ما سفر را به مهمانی،

کتاب خواندن را به دیدن سریال،

گوش سپردن به موسیقی را به حرف زدن با تلفن،

ورزش را به ولع غذا خوردن ترجیح می دهیم.

ما با سازی که دلمان می نوازد می رقصیم، شادیم و از زندگی لذت می بریم.


ما  برای شنیدن تعریف و تحسین زنان فامیل تن به خودکشی نمی دهیم. ما مهمانی های دورهمی را برای غیبت کردن پشت سر فامیل شوهر و حدس زدن پایان سریال های ترکیه ای، برگزار نمی کنیم. ما ولع غیبت کردن نداریم و اصراری به در آوردن چشم زنان فامیل با مهمانی دادن و نمایش دادن خودمان نداریم .


ما برای دل خودمان و نشاط روحمان خود را می آراییم حتی با یک شاخه گل چیده شده از اولین درختچه ی سبز شده سر راهمان. ما به تناسب اندام، نشاط روح، چهره ی خندان و ظاهری آراسته معتقدیم. ما "زنان فرا آشپزخانه ای" از آراستن خود لذت می بریم چرا که معتقدیم ما را به ذات زیباپسندمان در ازل متصل می کند.


ما همیشه برای رفتن به کنسرت، سینما، سالن های ورزش، استخر و پیاده روی، و از همه مهم تر برای خرید کتاب، وقت و حوصله و انرژی و پس انداز ذخیره شده داریم.


ما همیشه وقتمان را صرف رسیدن به خودمان ، روحمان، شادابی مان، طراوت و جوانی مان می کنیم. بهترین و شادترین لحظات مان را با همسرمان می گذرانیم، تفریح های دو نفره را به هر خوشگذرانی دیگری ترجیح می دهیم. چمدان های ما همیشه بسته و آماده ی سفر است.


در رستوران و کافه با دوستان مان قرار می گذاریم و از سفارش خوردنی های جور واجور و حرف زدن راجع به آخرین سفرمان، آخرین کتابی که خوانده ایم، آخرین فیلمی که دیده ایم، و جالب ترین آدم هایی که اخیرا ملاقات کرده ایم لذت می بریم.


ما عاشق خندیدن و عاشق گریه کردنیم. ما احساساتمان را همان گونه که باید بیان می کنیم. ما اشک شوق می ریزیم، احساساتی می شویم، قربان صدقه می رویم و دلتنگ می شویم، عصبانی می شویم، فریاد می زنیم، آرام می شویم.


ما "زنان فرا آشپزخانه ای" دشمن قسم خورده ی همه ی مردان روی کره ی زمین نیستیم، چرا که مردان را اهریمن نمی پنداریم و برایشان احترام قائلیم.


ما" زنان فرا آشپزخانه ای" معتقدیم که همه ی ما اول انسانیم بعد زنیم یا مرد ، ما برای انسان بودن خود ارزش قائلیم ما در تعاریف از پیش تعیین شده زن بودن نمی گنجیم . زنانی هستیم برآمده از عمق وجود زن. ما آزادیم و عمیقا زندگی می کنیم از آزادی خود لذت می بریم. 

ما فارغ از حسرت ها و گره های کور  تعریف شده برای زنانیم......

  • ۹۵/۰۴/۰۲
  • نادیا ایزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی